Kravställning

En FÖRUTSÄTTNING för en lyckad upphandling är kravställningen. Att ta in hjälp utifrån med objektiva ögon i det här stadiet rekommenderas och när ni jobbar med oss på PSP får ni alltid en erfaren konsult med rätt kompetens, som tillsammans med er utformar listan med krav och önskemål. Vi utgår alltid från efterfrågad funktionalitet och ”problemet” ni försöker lösa.

Hur den här processen går till varierar givetvis beroende på situation. En arkitektfirma med 30 anställda som ska VÄLJA RÄTT operatörsavtal i kombination med en mobil växellösning skiljer sig något från det globala bolaget som ska köpa in ett Contact Center för att optimera sin kundtjänst. Oavsett uppdrag säkerställer vi på PSP att grunden för en lyckad upphandling sätts från start.

  • Rätt kravställning = rätt inköpt lösning
  • Fokus på funktion
  • Anpassad för er situation

Upphandling

När vi tillsammans med er enats om kravställningen är det dags för oss att ta kontakt med de leverantörer som UPPFYLLER KRITERIERNA. Målet är att hitta den optimala lösningen för era behov – med funktion i fokus –  där kostnadseffektivitet och administration/support också är viktiga aspekter.
Under hela processen är det vi på PSP som sköter dialogen med de olika leverantörerna – detta sparar er mycket tid och förenklar hela processen – vilket säkerställer att alla inblandade får samma information och premisser att agera i upphandlingen.

När den här delen i vårt arbete är slutfört återkommer vi till er med en presentation över hur de aktuella alternativen står sig mot varandra, ihop med vår samlade rekommendation. Vi finns alltid med fram till att alla avtal signerats, samt hela vägen fram till leverans. Vårt mål är att göra det så TYDLIGT OCH ENKELT som möjligt för er att ta rätt beslut.

  • Kostnadseffektivitet
  • Tidsbesparing
  • Vi rekommenderar – Ni väljer

Konsultation

Löpande konsultation är något alla företag behöver mer eller mindre av efter avslutad upphandling. Oavsett om det handlar om enklare RÅDGIVNING vid enstaka tillfällen, kontinuerliga uppföljningsmöten eller konsultuppdrag på timmar under en specificerad period, så kan vi på PSP hitta ett upplägg för er.

För de kunder som behöver utökad support direkt via oss finns även möjlighet till ANPASSADE SUPPORTAVTAL.

  • Rådgivning & konsultation
  • Supportavtal
  • Anpassat efter Era behov